2013. október 12., szombat

Paleo



BAGETT

A facebookon a paleos csoportban terjed ez a recept, szinte mindenki meg akarja csinálni. Ismertek, naná, hogy én sem bírtam magammal, gyorsan meg kellett nekem is sütnöm:)
Több receptem is van, és persze, hogy az enyém nem úgy sikerült, mint az eredeti. Kicsit folyósabb lett a tészta, de nem baj, mert 7 zsemlét így is kihoztam belőle. Éééés.....NAGYON FINOM!!!!

Tehát akkor az eredeti recept:
4 db tojás
2dl finomra reszelt cukkini (jól kinyomkodva)
2 dl mandulaliszt
2 ek. útifű maghéj
2 ek. kókuszliszt
fél dl szezámmag
3 ek. napraforgómag
sütőpor (vagy szódabikarbóna)

Felverjük a tojásokat, majd hozzá adjuk az útifűvet, cukkinit, sót. Belekeverjük a száraz hozzávalókat is. Megformázzuk a bagetteket, majd 180 fokos sütőbe tesszük 20-25 percre.

Ez a bagett így néz ki:
A képet a paleos csoportból csentem.

Azután az egyik csoporttag megsütötte ezt a verziót:
3 db tojás
15 dkg finomra reszlet cukkini (jól kinyomkodva)
1 ek. útifű maghéj
6 dkg kókuszliszt
pici élesztő (fél tk.)
fűszerek: bazsalikom, só, bors, foghagyma

Az elkészítés ugyan az, mint az eredetinél, annyi különbséggel, hogy az élesztőt és az útifüvet először beletesszük a felvert tojásba, és állni hagyjuk picit. Ezután tesszük bele a többi hozzávalót.

Na, ez a kép vett rá igazából arra, hogy azonnal megsüssem:

Ezt a kép is a fészről van. Hát nem guszti?

Az én verzióm picit más, attól függően, hogy milyen hozzávaló volt itthon:
3 db tojás
15 dkg cukkini (kis lyukú reszelőn lereszelve, kinyomkodva)
2 ek. útifű maghéj
6 dkg + 1 ek. liszt (2 dkg darált kókusz, 2 dkg darált mandula, 2 dkg szezámliszt. a + kanál a szezám lisztből volt)
fél tk. sütőpor
fűszerek: 2 gerezd reszelt foghagyma, 1 kicsi fej reszelt vöröshagyma, bazsalikom, só, bors.
szezámmag, napraforgómag, csak úgy érzésre

Nah, miután ezt mind összekevertem, mondanom sem kell, hogy baromira nem lett tészta állagú, azaz az lett, egy jó kis folyós tészta :D Szóval lehet, hogy lehetne még bele tenni pici lisztet, hogy bagettet tudjunk formázni. Így csak kikanalaztam a sütőpapírra, kicsi halmokat csináltam, majd megsütöttem. 7 db zsemle lett. 

Az enyém így néz ki...NEM RÖHÖGNI! ;)

Tök tuti ez a sütőfólia. Az Alidban vettem, többször használatos.


A töltelék: karaj (glutén és laktóz mentes), sali, cukkini,
ubi, sajt (laktóz mentes) kápia paprika, répa, hagyma.







4 megjegyzés:

Jonsye írta...

Hmm.. Jól néz ki! :) Kipróbálom majd én is, bár útifű maghéjam nincs, akkor mivel helyettesítsem? Van ötleted? Vagy hagyjam csak ki?

Rita írta...

Esetleg mehet bele őrölt lenmag. De, ha kihagyod, lehet, hogy úgy is működik. Vagy talán több liszt kell. Pròbálkozz bátran, szerintem nem tudsz hibázni ;)

Heniiii írta...

Yammie, megint kipróbálhatok valamit tőled :) A cukkinis szendvicsedet is sokszor elkészítem, mióta írtál róla, a héten is az volt az egyik menüm :)

Rita írta...

De jó, Heni:)