2013. október 20., vasárnap

A Paleo és Én



Juli kérte, így leírom tapasztalataimat a Paleoval kapcsolatban. Bár bevallom, az első gondolatom, amikor megláttam a kérést, az volt, hogy inkább nem írok semmit, mert egyáltalán nem tudok jókat írni. Aztán persze rájöttem, hogy végülis ez is egy tapasztalat, és különben is...ez nem is igaz. Hacsak nem az egészségemről írok....

Szóval a Paleot januárban kezdtem. Az első két-három hónapban azt hittem, hogy megfogtam vele az isten lábát. Végre menstruáltam. De mint tudjátok, ez azóta sem sikerült. Karcsúnak sem mondanám magam, az allergiám is elég rendesen kínzott a nyár végén. Szóval olyan nagy átütő sikert nem hozott. Mint ahogy eddig semmi sem az életemben. 2x éreztem úgy az utóbbi években, hogy nah, végre, nekem is hat valami: először, amikor 2010-ben elkezdtem a Merckformint szedni. Akkor 3x jött meg 4 hónap alatt! Ez nálam hatalmas szó volt. Azután persze gyógyszerváltás, és azóta sincs, csak kb. egy évben 2x mensim. No comment. Másodszor pedig most, amikor eltűnt a folyadék a méhfalból. Na, jó, idén januárban is ezt éreztem, amikor megjött. Majd márciusban is...wow. De aztán azóta se semmi, szóval ez a lelkesedésem el is múlt. (mint látjátok, nálam egészség = menstruáció :D)


Ettől függetlenül azért imádom ám a Paleot. Szeretem az ételeket. Szeretem, hogy nem vagyok állandóan éhes, hogy nem kapok hisztirohamot, ha nem ehetek pontban 12-kor ebédet. Szeretem, hogy nem kell számolgatnom és pontos időbeosztásban ennem. Tegnap pl. 9-kor keltem, 10-kor reggeliztem :D Ilyen kb. az elmúlt 4 évben 2x volt. Mert azért a napi ötszöri étkezést igyekszem betartani.
Az éttermekben néha kiakadok, ha nincs normális, nekem való kaja, de akkor is megoldom sült csirkemellel és salátával. Vagy húslevest eszek tészta nélkül...tésztámat ilyenkor G eszi meg, nehogy má' kárba menjen :D
Elég változatosan lehet enni, tulajdonképpen bármit elkészíthetünk Paleo elvek szerint. Kicsit talán drágább, és bonyolultabb, de kivitelezhető majdnem minden. 

A régi ételeket néha kívánom csak meg (lásd. kakaós csiga tegnap). Mondjuk, ha Jamie Olivert nézek a Paprika tv-n, na akkor aztán legszívesebben sutba vágnám az egészet. De persze nem teszem, mert szeretem, és mi van akkor, ha ezen múlik, hogy babánk legyen. Talán majd egyszer, ha lesz gyerek. Mondjuk egy jó kis mediterrán, olaszos konyhát el tudnék képzelni magamnak. Bár, ezt akár így Paleosan is megvalósíthatnám. Csak ugye az alapanyagok. Sajtok, tészták...jáj.

Hát ennyi az én tapasztalatom. Nem sok, tudom. Vannak azért, akik csodás gyógyulásról számolnak be. Én sajnos nem tartozom közéjük...egyelőre ;)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszi :)
Juli