2014. szeptember 10., szerda

Asherman? Nem Asherman?



Elakartam mesélni, hogy összevissza átpakolgatták az időpontomat, amiből jó kis félreértés lett, úgyhogy kétszer mentem a "tükrözésre", de most már nincs kedvem ezeket kivesézni, inkább leírom a száraz tényeket.

Teljes méhre vonatkozó Asherman nincs. Ez jó. Van viszont részleges Ashermanom. Legalábbis ezzel a módszerrel ez, így látszik. Meg is mutatom, hogy mi a helyzet:



A petevezetékeim kb. ott lehetnek elvágva, ahol azt a fenti képen egy-egy piros vonallal jelöltem. Az alsó képen is látszik, hogy a jobb oldali kis 2 cm-es petevezetékbe bemegy a folyadék. A gond a bal oldalon van, tulajdonképpen a méhem negyede összenőtt. Ezt is pirossal jelöltem a fenti kis rajzon. Persze az is lehet, hogy csak ez a víz mennyiség és nyomás nem volt elég ahhoz, hogy azt a részt szétfeszítse, bár ennek elég kicsi az esélye.

Úgyhogy kell a tükrözés. Bár ismerek olyan nőt, akinek konkrétan csonkolták a fél méhét, mégis kihordott egy gyereket, úgyhogy elgondolkoztam azon, hogy márpedig én nem műttetem ezt meg. Aztán persze most ott tartok, hogy mégis.

Viszont, azt jól megbeszéltük a doktornővel, hogy ez a "kis" elváltozás nem lehetne akadálya a normális menstruációnak, nyhártya épülésnek, úgyhogy az van, ahogy nem elég, hogy maga a méh sem 100-as, még a hormonjaim sem (holott most már úgy tűnnek). Nem értem mi ez velem, komolyan elgondolkoztam, hogy abba kellene hagyni....Belefáradtam én már ebbe a sok szarságba (már elnézést).

Ja, és amúgy kicsi a méhem, és gracilis, beszűkült a méhüreg. De ez terhességgel javítható. Hát köszi.





12 megjegyzés:

kretty írta...

Sajnálom Rita... Az jutott eszembe, hogy lehet, hogy a vérben jók a hormon értékek, de lehet a célszerv nem reagál erre valamilyen oknál fogva. mert ugye nem elég, hogy gyógyszeresen beállítanak egy szintet, a szerveknek is reagálniuk kell valahogyan. Én csodálom a kitartásod, de én nem mernék így bevállalni egy terhességet, a koraszülés esélye miatt.

Heniiii írta...

A hiszteroszkópiával ezt nem tudják korrigálni Ritám? Lehet, hogy csak ennyi lenne a megoldás egy jó ciklusalaphoz! Én csak javasolni tudom, ne hagyd ki.

Rita írta...

Á, így azért lombikra nem mennénk, nem kockáztatok. Meg lesz az a tükrözés, aztán meglátjuk.

Ezt még nem is hallottam Kretty, megkérdem majd a dokitól. Meg elbeszélgetek a méhemmel, hogy mi van már? Így megsértődött a sövény műtét miatt?

Somogyi Andi írta...

Ritám,
kihez mégy tükrözésre? A bajcsys dokihoz?

Rita írta...

Andi, még gondolkodunk rajta. A bajcsyshoz azt hiszem nem megyek vissza. Kettő között vacillálok: az egyik akit te ajánlottál, azaz az ő apukája Lintner professzor, a másik pedig Bokor doktor, akit egy ashermanos lány ajánlott, ő nagyon meg volt elégedve vele + terhes is lett a műtét után. Elég nehéz bekerülni hozzá, szóval biztos jó doki...gondolom.
Lintner a János kórházban, Bokor pedig a Sote-n műt.

andi565 írta...

Rita, kérlek ne add fel! Annyi mindent megtettél már a babáért, hogy egy azok mellett egy hiszteroszkópia már eltörpül! Nekem van olyan ismerősöm, akit a Lintner műtött és utána 2 gyermeke született, de szerintem mindegy melyik orvoshoz mész a kettő közül. Megírnád, h milyen ez a virtuális hiszteroszkópia? Ez csak egy uh? Fájdalommentes? Köszi

Rita írta...

Köszönöm Andi. Igen, lehet, ez "csak" egy próba, hogy mennyire vagyok kitartó, mennyire és meddig tudok küzdeni.

Itt voltam: http://www.ultrahangvizsgalat.hu/. Egyáltalán nem fájt, még így se, hogy nincs petevezeték, szóval nem tudott arra kifolyni a víz. Mondjuk így meg visszafolyt. Egy fékony katétert vezetnek fel, de azt konkrétan nem is éreztem. Amikor kihúzta, az rosszabb volt, de tulajdonképpen az is semmi. Sós vizet fecskendeznek a méhbe, majd egy hüvelyi uh-val képeket készítenek. Ezután pedig kielemzik. Az én problémám sima uh-n nem látszana, szóval ez sokkal több annál. Ha egészséges valaki, akkor biztosan szép képeket produkál, én olyan szép képeket,amit az előző bejegyzésben mutattam, nem kaptam. De megérte így is, hiszen most már van konkrétum, amit lehet/kell kezelni.

Somogyi Andi írta...

örülök, hogy nem a bajcsyshoz mégy! Krizsa nagyon dicséri, ésm indenkit odaküld. Én a kórházban 2x láttam, amikor a vetélésem volt. Nekem borzasztó ellenszenves, és önteltnek látszó. Ez persze nem befolyásolja azt, miylen szakmailag. A Lintner ferencet nem ismerem, de a fia, Balázs,nagyon jó, szerintem. A bokor doktort nem ismerem.

Rita írta...

Nekem az nem volt szimpi benne, hogy egyértelműen kérte a pénzt...ez milyen már?! Egyébként tényleg öntelt szerű, de azért rendes volt :)

Névtelen írta...

Szia. Már régóta olvasom a blogodat, mert én is meddőséggel küzdök. Az érdekelne ,hogy ezen az ultrahangos átjárhatóságin meg tudják azt is állapítani,hogy pl.:ha el van záródva a petevezeték az hol van elzáródva és miért? Bocs a hülye kérdésért. Engem már néztek laparoszkóppal,aztán volt méhsövény eltávolításom a jános kórházban,még kontrollra sem hívtak vissza,a méhsövény eltávolítás után pokol lett a menstruációm.

Rita írta...

Hú, akkor egy cipőben járunk :( Azt biztosan meg tudják állapítani, hogy van-e összenövés, de én picit pénzkidobásnak gondolom, h voltam. Akinek egy kicsi esélye van, h kell a beavatkozás, annak szerintem jobb a rendes tükrözés. Írj nyugodtan emailt! Beszélgethetünk erről!

Unknown írta...

Ok. Akkor majd írok emailt.