2014. augusztus 21., csütörtök

A mérleg nyelve - update


Szóval, ma állás interjún voltam. Ez volt a 2. eddigi életemben, nem vagyok egy tapasztalt róka, de talán jól sikerült. Amikor vártam, próbáltam a megérzéseimre hagyatkozni, és baromira nem éreztem, hogy nekem ahhoz az épülethez közöm lesz. De lehet, hogy ezekre a megérzésekre egyáltalán nem kellene figyelni. Egyáltalán minek érkezem fél órával előbb, hogy hülyeségeken gondolkodjam?! 
Most úgy érzem felvesznek....viszont. Nem olyan egyértelmű a dolog, ezért megpróbáltam össze szedni az érveket és ellenérveket.
pozitívumok:
-  lesz állami, bejelentett munkahelyem
-  nyelvvizsga után egész jó fizum lesz (de erre legalább 6 hónapot várni kell)
negatívumok:
-  lombik tolódik minimum 8-9 hónapot
-  amíg nincs meg a nyelvvizsgám, tulajdonképpen éhbérért dolgozom (minimálbér)
-  hogy jobb fizum legyen, hajtanom kell nagyon a nyelvvizsgát, ergo miden nap a munka után el kell 
   mennem nyelviskolába. Ha bejutok a diploma mentőbe, akkor az azt jelenti, hogy 3×3 órám 
   lesz 18:00-20:30-ig (45 percesek az órák). És el szeretnék járni heti 1-2× a magán óráimra is, 
   amikre szintén csak munka után lenne időm. Tehát a hétköznapjaim igen csak későn érnének 
   véget.
- a sajátcégből lehet, hogy ki kell lépnem, mert összeférhetetlen a két munka. És nem mellesleg a 
  cégtársamat is szarban hagyom...bár, ezt tudtam eddig is.

Bevallom, ha több (versenyképes) lenne a fizum, akkor nem gondolkodnék, és nem érdekelne a sok negatívum. Így viszont nehéz a döntés. Már csak azért is, mert van egy másik munka lehetőségem is, ami tulajdonképpen biztos állás. Egy ingatlan irodában dolgoznék, mint műszaki asszisztens. Alaprajzokat szerkesztenék, fényképeznék, felmérnék, stb., ami tök tetszik, de persze ennek is vannak jó és rossz oldalai.
pozitívumok:
- 4 órában is dolgozhatok, ami jó, mert így saját céges munkákat is tudok vállalni
- bármikor indulhatunk a lombikkal
- órabérben dolgoznék, ami azt jelenti, hogy kb. annyit kapnék így, mint az állami helyen 8 órában...
   persze amíg nincs nyelvvizsga
- több időm jutna az angolra, bár összeségében valószínű így is későn érnek majd véget a napjaim, 
   mert így is hajtanám azt a vizsgát, de legalább otthon dolgozom
negatívumok:
- ez nem bejelentett munka, ami azért gáz, mert sajátcégben sem vagyunk bejelentve 
  csak minimálbérre...bár ez még változhat

Anya azt tanácsolta, hogy a lombikot munkáért ne tologassam, és őszintén szólva, ezért (az államiért) a munkáért nem is éri meg. De persze most még a lombik is bizonytalan, most pl. a betegség, allergia, nyaralás miatt csomószor nem tudtam rendes hőt mérni. Vagy lázas voltam, vagy 2 órával később keltem, így az e havi cikluskövetés is veszélyben van. De egy éve voltunk utoljára beültetésen, és bevallom, mennék már szívesen. És tudom, látva a listát, nem is kérdés, hogy mi mellett döntsek: ahol a több pozitívum, ott a jó döntés, de mégis. Kellene egy nagyon konkrét jel, hogy mit válasszak. Persze az állami munka még nem bizti, még felhívnak, hogy hogy döntöttek, szóval lehet, hogy totál feleslegesen agonizálok itt :D Most a mottóm: Bízom a sorsomban, abban, hogy minden pont úgy lesz tökéletes, ahogy lesz. Hogy mindent úgy irányít majd a JóIsten, ahogy nekem a legjobb. Hogy a végén minden jóra fordul, és mindent, amit szeretnék megkapok. Jó kis mottó, ugye?

ui: G megkérdezte, hogy odaírtam-e az államis negatívumok közé, hogy vele alig fogok találkozni...:( tényleg.

FELVETTEK....anyáááááááááám :D

8 megjegyzés:

FElla írta...

Huhh nehéz mert egyik sem tökéletes. Én a nem állami felé hajlanék. Az mennyire biztos? Mert ott ezek szerint lombik alatt, esetleges terhesség alatt sőt szülés után is dolgozhatnál ha az elég rugalmas...
Nekem a bejelentett vs nem bejelentettről az a véleményem hogy nem lesz nekünk semmi nyugdíjunk, én nem bízom ebben legalábbis. 19 évig dolgoztam multicégeknél (természetesen bejelentett és jól fizető állásban) aztán most így kiszálltam belőle és annak ellenére hogy most kint élünk fizetem a magyar TB-t havi 6800 Ft hogy ne kerüljek ki a rendszerből. De azon kívül, öreg koromra csak abból fogok megélni amit én összegyűjtögetek. Szerintem egy 4 órás rugalmas állás ami mellett megmarad a saját céged az tök jó.

FElla írta...

Ja amúgy gratulálok az interjúhoz. Végülis jól sikerült ez egy siker önmagában amire büszke lehetsz.

Rita írta...

Igen, Fella. Én is tulajdonképpen ezért is hajlanék a 4 órásra. Ha jól csinálom (és miért ne csinálnám tökéletesen), lehetne csinálni terhesség alatt, után is. De kicsit előre szaladtunk :D

Cicmorgó írta...

Én állami cégnél dolgozom, van nyelvvizsgám es egész jo fizum van. Es biztos vagyok benne, hogy meglesz az állásom ha szülés utan visszamegyek dolgozni. Nem néznek ràm rosszallón, mert teherbe esek és 30 évesen babàt szertnék. Persze ez az egyes embereken is múlik, àllami szféra ide vagy oda. Talán a magasabb fizu miatt igazán ösztönözve lennél a nyelvvizsga letevésére.
Csak azt akartam elmondani neked, hogy van az állami helynek is előnye. ( igen, tudok a hátrányokról is :) pl a bürokrácia, és a hierarchikus viszonyok...
Biztosan jo döntést hozol majd, csak ügyesen! :)

Rita írta...

Hát ez az...ezért nehéz a döntés :( Mert azután, hogy jó lesz a fizum, az a nyerő állás. Azután talán lombikozni is mehetnénk. De addig? Nehéz bele gondolni, hogy megint hosszú hónapokat (talán egy évet is) kell halogatunk.

Csigusz írta...

Huuuu Ritam, errol lemaradtam napkozben. Reggel akartam irni, hogy drukkolok. Most agyhalott vagyok. Azt latom, hogy nem egyszeru a dontes. Jo lenne valamikor beszelni. Hat agyalgass csak, aztan majd ugyis visszaszolnak az allami helyrol es akkor ra kell kapcsolni megjobban a donteshozatalra.

Heniiii írta...

Én nem tudnék államiban igazi perspektívát látni, akárhány ismerősöm, barátnőm ott dolgozott/dolgozik, küzd(ött) a betokosodott, régi, tekintélyelvű szemléletmóddal, depressziós munkatársakkal. De ez nyilván nem reprezentatív minta, az előttem szólók között szerencsére van jó példa is :) A számlás dologgal régen ellenérzésem volt, de ma a versenyszféra nagy hányada így működik, megbízási szerződéssel. Nyugdíjra mi úgysem számíthatunk alapon: inkább számla, és fizetem a magánnyugdíjpénztárat is. És mellette ott a rugalmasság, a pl. nem későbbi időhöz/feltételhez kötött fizuemelés ill. Mi is a fő célom? --> az anyává válás lehetősége. Plusz a csak 4 óra, ami ritka dolog, a másik 4-ben a nyelvtanulás lehetősége nekem önmagában szimpibb. De persze pro-kontra annyi minden lehet még, amit előre nem is lehet tudni. Sikeres döntést! :)

Rita írta...

Köszi a tanácsokat!!!!!! Sokat jelentenek :)