2014. június 11., szerda

Ezért


Még pár sor, hogy miért a munkakeresésem…

Sokszor gondolkodom azon, hogy vajon egy 35 éves nő, aki talán úgy életet akar kezdeni munka terén, már leírhatja magát? Lehet még újra kezdeni? Vagy azt már csak úgy, ha tanul, amivel évek telnek el, és mire elvégzi az új szakmát, 40 lesz? Ki vesz fel egy 40-es nőt pályakezdőként?

Számít-e valamilyen munkánál az érettség? Én egyébként szívesen kezdeném elölről. Csomó barátunk dolgozik magas poziban, valamilyen külföldi multinál. Anno a legalacsonyabb poziban kezdték (van, aki recepciósként), és mára már vezető lett. És nincsenek, hangsúlyozom nincsenek magasabb kvalitásai, mint nekem. A fősulit is az évek alatt csinálta meg. Angolul persze most már tud, de amikor kezdte semmit nem tudott.

De az ilyen cég kevés. Azok vannak többségben, ahol nincs karrier, nincs feljebb és feljebb jutási lehetőség. Márpedig mi motiválna egy dolgozót, ha nem ez. Én a saját cégemben dolgozom. Tök jó, annyi szabad időm van, amennyit akarok, akkor megyek nyaralni, amikor akarok, akkor megyek vérvételre, ultrahangra, beültetésre, amikor akarok. Nincs elszámolni valóm senki felé, nem kell magyarázkodnom senkinek. Viszont. Ez magával vonja azt is, hogy amikor volt munka, akkor napi 20 órákat a gép előtt ültünk és csináltuk…fizu nélkül. Motivált minket (ketten csináljuk a céget), hogy dől a lé, és majd egyszer learathatjuk a babérokat. Így is lett. Volt kettő, azaz kettő szuper évünk a nyolcból.
Na nem kell top manager-i fizura gondolni, de azért jó volt. Most mi van? Jó pár hónapnyi (évnyi) munka nélküliség (dolgoztunk  azért, de csak a fennmaradásért küzdöttünk) kiölte belőlünk a küzdést, a munkánk iránti elkötelezettséget. Most megint vannak munkáink, de csak a járulékainkért, megint fizu nélkül. Mondhatom, marhára motiváló. Biztos lehetne ezt jól (jobban) is csinálni, de már nem tudjuk.

Egy kis kitérő: az tudni kell, hogy 100ezer forintnyi fizu mellé minimum 150 ezer forint kell még (járulékok, könyvelő, bérlet, adók). Szóval ha mi egy cégben ketten vagyunk, és mondjuk 100ezer a nettó bérünk, ez azt jelenti, hogy minimum havi 500ezer forint bevételnek kell lennie, hogy ezt a nevetséges összeget kifizethessük. Vicces igaz? És, ha mondjuk többre vágyunk ennél, és mondjuk 200ezret szeretnék havi nettóba kivenni, akkor közel 1millát kell havonta kitermelnünk, hogy ezt megtehessük. És ez nem könnyű a mai világban. Mondhatni lehetetlen.

Hát ezért várom én, hogy újrakezdhessem valahol máshol, ahol célom lehet, hogy jobb legyek, hogy előrébb jussak, hogy megmutathassam, hogy én is jó vagyok. Ahol felvakarhatom magam a padlóról, ahol lehet önbecsülésem. 

Nem is tudom miért írtam ezt le, de jól esett mindenesetre :)

9 megjegyzés:

FElla írta...

Amúgy Rita, tegnap hogy javasolták neked a Linkedin-t valóban egyetértek. Regisztrálj, vadászd le az ismerősöket és kezdj el nagyon szisztematikusan minden ajtón bekopogni. Ha jól tudom kertészmérnök vagy? Nem ismerem ezt a szakmát tehát nem tudok ötletet adni konkrétan, de tény az én tervem mikor hazamegyünk az lesz hogy szégyen nélkül mindenkinek írok vagy felhívok. Nálam inkább az lesz a ond hogy túl magas beosztást hagytam ott és nem fogják elhinni hogy alacsonyabb pozit komolyan gondolok. Tehát az se jó. Bíztasson, hogy Hugim, 10 év gyes (3 gyerek) után, úgy hogy előtte össz-vissz 2 évet dolgozott, tök véletlenül talált testhez álló (nem is alacsonyszintű melót) ismerősön keresztül.

Rita írta...

Köszi Fella :) kell is ez a kis biztatás. Egyébként tájépítész :)

FElla írta...

Uhh bocs, nem igazán tudom mi a különbség. De amúgy milyen szép szakma lehet, ahogy elképzelem, kreatív alkotó. Csak gondolom nem túl nagy a kereslet iránta? Mármint nincs túl sok pénz rá hogy erre költsenek?

Rita írta...

Szép szakma lenne, igen. Vagyis az, csak már nekem nem :P
Egyébként igen, most nincs rá kereslet. Sok nagy iroda ment tönkre az elmúlt években. Ami munka meg van, nagyon keveset fizet. A fennmaradásért küzd mindenki :(

Popi írta...

Az ember vágyik rá, hogy az élet valamely területén sikeres legyen. Nekem hiába volt munkám, nem volt nagy kaland és közben a babás sikertelenségek miatt az életem azon része sem "működött". Vágytam mindarra, amire te, hogy jó legyek, előrébb jussak, sikeres legyek, ha máshol nem, legalább a melóban.
Remélem hamarosan kapsz lehetőséget, hogy bizonyíts :)

Rita írta...

Igen, Popi. Talán a gyerek terén lévő sikertelenségeim miatt is szeretnék annyira a munkában bizonyítani. Azt tudom irányítani...a gyerekért nem sokat tudok már tenni :( Abban már csak bízni tudok!

kretty írta...

Én imádom a munkám, úgy hiszem kicsit sikeres is vagyok benne, ezért igyekszem megbecsülni, és akkor engem is meg fognak becsülni. :)

Rita írta...

Remélem egyszer én is ilyen szerencsés lehetek, Kretty .)

Rita írta...

Remélem egyszer én is ilyen szerencsés lehetek, Kretty .)