2013. december 7., szombat

Az elmúlt hetek történései



Ami titoknak indult, aztán már nem is lett olyan nagy titok. De nem is vertem nagy dobra. Szülők, rokonok egyáltalán nem tudták.

Rögtön belevágok a közepébe, nem húzom senki agyát. Túl vagyunk egy sikertelen lombik beültetésen:( Ministimuval kezeltek, hátha ez segíti a nyh épülését. Ennek ellenére nem indultunk nagy esélyekkel, nem tudtunk vastag nyh-t építeni, szóval kb. az esélytelenek nyugalmával vágtunk bele. Úgy kezdődött, hogy a beültetés napján a doki kora reggel hívott, hogy csak egyet ültessünk most be, ha beleegyezem, mert (és most picit sarkítok, de a lényeg ez volt) ilyen szar állapotú méhbe többet nem érdemes. Hurrá. Az embrió legalább tökéletes volt. 5 napos és már elkezdett kibújni a burokból is. Ezek után rengeteget "dolgoztam" a beültetés utáni napokban. Meditáltam, jógáztam és megint meditáltam, és meditáltam és....Őszintén szólva 100%-ig biztos voltam a sikerben. Egészen a 4. napig, ami nálam már menetrendszerűen hozza magával azt a bizonyos nemsikerült érzést. Bár most igazából nem volt nagy jel, mint korábban. Annyi csak, hogy az addigi enyhe tüneteim elmúltak. A beülti percétől picit éreztem a hasam és a derekam, ennyi, de a 4. naptól ezek sem voltak. Innentől tiszta skizó állapotban voltam, mert valahogy tudtam, hogy nem, mégis azt gondoltam, hogy ha nem, akkor nagyon értetlenül fogok állni a történések előtt.

Olvastam blogokat, fórumokat, próbáltam kapaszkodót keresni, hogy lám tünetek nélkül is lehetséges. Persze ilyet nem találtam. A tököm kivan azzal, hogy valaki sír, hogy nincs tünete, csak picit görcsöl...vagy felsorol még 1-2 kisebbet. Bakker, ezek nem tünetek?! Attól, hogy valaki nem hány sugárba, attól még ezeket a pici jeleket is kell értékelni. Persze attól, hogy van tünet, még nem biztos a siker, de 0 tünettel tényleg esélytelenebb.

ET+7. napon visszatért belém megint a pozitivitás, este úgy aludtam el, hogy konkrétan TUDTAM, hogy sikerült. Mintha jártam volna a jövőben:) ET+8. napon negatív lett a teszt, amin még nem keseredtem el, hiszen sikerült, csak még nem mutatja. Azon gondolkoztam, hogy Úr Isten, ugye nem hülyültem meg. Annyira bízom a sikerben, hogy képes leszek a 14. napi negatív teszt után venni egy műhasat, és tovább játszani a terhességet. Aztán sajnos a 8. 9., 10. napon is negatívat teszteltem. Tegnap ahogy felkeltem, elhatároztam, hogy nem várok tovább (rosszul aludtam, mindenféle tünetem is van (lásd. lenn), ami megkeseríti a napjaim/éjszakáim),  elmegyek vérvételre. Mára vártam az eredményt. Reggel már nem tettem fel az utrót. Hajnali 4-kor keltem, nem tudtam vissza aludni. Tudtam az eredményt, mégis nagyon izgultam. Aztán küldték az eredményt: <0,1 IU/I.

És hogy hogy vagyok? Olyan üresen, és értetlenül állva az eredmény előtt. De nem bántam meg! A dokikat mégsem értem, hogy miért hagyták?! Na, jó...értem. Mi nekik egy embrió, na bumm. Viszont kaptak 100ezret. Hétfőn hívom őket, januárban szeretnék menni megbeszélni a továbbiakat. Valamit ki kell, hogy találjanak! Nem hiszem el, hogy én vagyok az egyetlen ezen a földön, akinek ilyen problémája van. Nem hiszem el, hogy a flancos továbbképzéseken nem hallottak valami nyh növelő módszerről. Persze közben én is teszem a dolgom. 17-én megyek Kecskemétre az új (és most már remélem az igazi) endo dokimhoz. Ha ő sem tud segíteni, akkor most már tényleg feladom.

Az elmúlt majdnem 5 hónap hormonkezelése megtette hatását. Teljesen le vagyok atomizálódva. Tiszta korpa a fejem, a szám két sarka úgy szétrepedt  pár hete, h vicces napjaimon azon gondolkodom, hogy elmegyek a sebészetre összevarratni. Ugyanez a helyzet a bal szememnél :( Tiszta kiütés a nyakam, a karom, és még 1-2 helyen. Viszket, piros, rinocérosz bőr. A nyakam tegnap konkrétan bevérzett a sok vakarástól. Sálban nyomom, mert azt lehet hinni, hogy kiszívták. Az immunrendszerem nagyon nincs a toppon.
Csak egy jó dolog volt ebben a két hétben. Az, hogy tudom, hogy ezt így is lehet. Nem feltétlenül kell hisztizni, meg idegbetegnek lenni beültetés után. Lehet meditálni, nyugalomban készülni a tesztekre. Hát, majd legközelebb. Amit szintén tudok, hogy ezentúl megpróbálok tényleg nem tesztelgetni, inkább csak elmenni egy vérvételre. A negatív tesztek lelomboznak, nem figyelek annyira magamra sem mozgásilag, sem a diétát tartva. Talán jobb bizakodni....bár a tünetmentesség is megőrjíti az embert.

Sokat gondolkozom, hogy érdemes-e más intézetet keresni. Ki is fejtem, hogy miért. Az van, hogy nálunk az embrió minőségével (legalábbis, amit látunk belőle) nincs baj. Megmutatom az eddigieket (nem dicsekvésképp, csak azért, hogy lássátok):

2011 október (nem sikerült)
2012 január (fagyi, sikerült)
2012 október (nem sikerült)
2013 november (fagyi, nem sikerült)

Szóval az a véleményem, hogy ezen javítani nem tudnak. A Győri Kaálin gondolkodom, DE. Vajon tudnak nekünk újat mondani ott? Én már voltam mindenféle kivizsgáláson. Glutén, laktóz, trombózis. Most szurtam a fraxiparint, és a progi szurit is. Járok endokrinológushoz. Ha tök kezdő lennék, és eddig csak a lombik intézetben kezelgettek volna, akkor ok, aláírom, hogy van értelme átmenni máshova, mert talán ott többet tesznek értem. De így? Segítsetek nekem: Győrben milyen vizsgálatokat kér a doki? Popi (ha olvasol még), vagy valaki, összeírnátok? Csak, hogy lássam, hogy nekem mi hiányzik még. Szerintem semmi :( Ha nem Győr, hanem Budapest, akkor kihez? Tudom, hogy sztárdokihoz esélytelen. Heni ajánlotta, hogy hívjam fel őket, és kérdezzem meg, hogy létezik-e olyan, hogy a fagyikat átszállíttatjuk. Ebben nem vagyok biztos, hogy más intézetben "csinált" embriókat bevállalnak. Na, mindegy. Talán 17-én okosabb leszek.


Lehet mondani, hogy milyen hülye voltam/vagyok, de én csak egy gyereket akarok...egy gyereket.

34 megjegyzés:

NMartina írta...

Rita :( Ölelés!!!!! Többet nem tudok a lelkiekkel kapcsolatban, mivel még én is a béka segge alatt vagyok. Talán hogy most már megvehetnéd végre azt a csokiöntetes kakaós csigát amit írtál korábban...
Amit viszont tudok mondani: igen. kurva sokan a pénzre mennek. Nekünk is volt anno a BMC-ben beülti, úgy hogy nem is úgy néztek ki az embrik mint kéne és hezitáltak, de visszatették.... hát 100E.... Nullás hcg....
Átszállíttatni szerintem nem lehet, mert anno a kaáliban tőlem direkt kérdezték hogy ugye nem hagyunk fagyasztottakat a budaiba....
Győrben is ugyanazokat kérik mint bp-n. Popinak egy extra hsg-je volt. De ahogy engem sem, úgy téged sem kéne már b...ni e téren... Annyi, hogy Győrben jobban nyomatják a szteroidokat - mármint több napig, nem csak a punkció után - a kilökődés ellen. Ott Kőrösit meg Bogát mondják a legjobbnak. Boga is jó, mivel megkonzizzák heti szinten egyszer az eseteket Kőrösivel...
Az embrikék meg tényleg szépek, már a táptalajban kezdtek kijönni a burkukból. Szép!
Amúgy a hormonotól tiszta pattanás vagyok és én is vakarózom.... :) :)

Rita írta...

Köszönöm Tinus!
Most, h mondod, tényleg sok Győrben a sztetoid. Én sosem kaptam az IR miatt. Pedig lehez, h az kellene. Hugim is pikk-pakk (véletlenül) teherbe esett, épo efy szteroid kúra közepén.

Rita írta...

Nah, mindent félreütöttem

Heniiii írta...

Jaj Ritu, sajnálom. 2 kérdést megér a Kaáli: van-e fagyiátszállítás, mert tökéletes embrióitok vannak, de már csak az ő szakértelmükben bízol, ill. Krizsa dokihoz szeretnél egy konzultációra bejelentkezni. Ne engedd magad lebeszélni, ha nem segítenek telefonon, én elmegyek veled személyesen ugyanezeket a kérdéseket feltenni! Endo dokinál pedig érdeklődj a fog. gátlóról, hogy sűrűn legyen mensid egy köv. beülti előtt - ahogy nekem is kizárólag így van köztes időkben - akár csak 1 hónapra - havi ciklusom. Ha felkészül a méhed nyh-ja, én biztos vagyok, tuti sikerülni fog :)

Pocilakóra várva írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Pocilakóra várva írta...

Ritus!
Azzal, hogy sajnálom, nem vagy kisegítve, tudom...de!
Pont nekem is ez eszembe jutott, hogy miért lenne esélytelen a sztárdoki?
Mert mindenki azt mondja, elmegy? Amíg ő konkrétan nem vágja a pofámba, hogy tényleg nem létezik többé, csak külhonban, addig nem hiszem el! Mondom ezt úgy, hogy a saját megnyugtatásom érdekében is!
Bocsánat, kifakadtam...
Ölellek

mrsg írta...

Ritus oleles <3 Már csak az a kérdés hogy a második ami sikerult az vajon mitol sikerult? Valami másképp volt mint azóta vagy mi? Mindenesetre kell hogy megoldás. Szteroidos dologról is hallottam tobbeknél sikert hozott. Olyan nincs basszus hogy nem tudnak segiteni..... <3

NMartina írta...

Még annyit, hogy simán kéhetsz Krizsa dokihoz időpontot - úgyis csak febr. végére tudnak időpontot adni - addig legalább telik az idő. És független a januári konzidtól... Egyébiránt még Kovács Pétert mondják jónak a Kaáliban merthogy jó az endokrinológiában, ergó Neked ő is esélyes lehet... Bár nekem ugye Krizsa forevöööörrr

kretty írta...

Sajnálom. Amúgy nekem téngyeg nem volt tünetem, teszt nega, aztàn másnap mégis azt mondták, hogy terhes vagyok.
Szerintem is jó a Kovács Doki, ha elmegy a Kedvencdokker, hozzá megyek át.
Szerintem téged kivizsgáltak már, de remélem az új dokinak van ötlete!

Popi írta...

Persze, hogy olvaslak, csak kicsit befordultam a saját dolgaimba.
Én azt mondom, mindenképp megér egy konzit Győr! Dokibácsi megnézi a leleteid, aztán mond valamit. Megtaláltam azt a papírt, amit februárban írt a doki: AMH, D3, B12, folsav, APS, LA, aCL, anti-β-GPI, antifoszfatidilszerin, Annexin V elleni antitest, MTHFR és/vagy homocystein. Csináltak még ott HBA tesztet és egy HSC-t.

Popi írta...

És csak ismételni tudom magam (bocsi), de a dokibácsi arra a táptalajra esküszik, amit ő maga csinál. Csak csinál valamit, ami segített! Gondolj bele, Kata 6 lombikjába a Forgácsban, majd az első győri lombikja sikerült, az ikrek már milyen nagyok! Nem mondom, hogy mindenkinek elsőre sikert hozhat, de bakker, a 8 év alatt senki nem mondott semmi konkrétat, hogy bajunk lenne és igazából Győrben sem, mégis sikerült!!! 7 inszem és 4 lombik után terhes lettem!!!
Nekem is volt nagyon szép sejtem a Forgácsnál, amitől a biológus majd elájult, aztán mégsem lett semmi! Na jó, befejeztem a tukmálást :)

Rita írta...

Köszönöm Lányok, úgy szeretlek benneteket!!!!!!

Köszi Popi:) Megnézem a leleteimet, nekem mi van meg ebből a listából.

Rita írta...

Tukmáld csak Popi. Egyedül a fagyik miatt nehéz a döntés.

NMartina írta...

de még azt sincs veszve Ritus! Hétfő lesz a napja hogy szépen körbetelózod Tolnát Baranyát... na jó, csak Győrt meg Pestet... :)

Névtelen írta...

Nagyon sok embrikéd van még fagyóban?
Annyira reménykedek, hogy Naszódi doktor tud valami okosat mondani, csinálni. Hátha...
Ezt most nagyon sajnálom, de tökösen végigcsináltad, az már bizti. ;-)
Etama

Rita írta...

Még 4 Etama....és én is bìzom, h tud segìteni :)

Unknown írta...

Ritam, en is ölellek. Györröl en is nagyon sok jot hallottam. Stimu utan se volt vastagabb a nyalkahartyad?

Rita írta...

Nem Karena. 6,5 mm volt! Rá 5 napra volt a beülti, szòval lehet, hogy picit vastagabb volt akkor. Bár kétlem :(

Névtelen írta...

Szia,
Szerintem érdemes átmenned Győrbe. Több orvos többet lát. Én is jártam a Forgácsba de ott szerintem inkább a pénzre mennek és nem olyan újszerű a felfogásuk mint Győrbe. Én is a sztár dokerhez járok de inkább Győrbe mennék. Az egyik ismerősöm mondta, hogy ott teljesen más a táptalaj és másképp helyezik el a megtermékenyített petesejteket valami "Wow" rendszerbe. Szerintem a fagyikat át lehet vinni, de én minden féleképpen új stimut kérnék. Most van akció is csak 95ezer a lombik ha vállalod hamarabb bekerülsz. Győrbe csinálnak a lombik előtt méhbiopsziát és tisztasági vizsgálatot. Olvastam egy amerikai honlapon, hogy beülti előtt 2 nappal lehet egy sós irrigálás vagy egy nagyadag hcg- vel át kell mosni a méhet a jobb megtapadás miatt.

NMartina írta...

Rita! Nekem 8 mm volt a beülti napján. És tünetem ET+10 napig nem volt. Bár nem végződött jól...

Rita írta...

Köszi kedves Névtelen! Ezt az irrigálást és átmosást felhozom majd a dokiknak. És a hüvelybe Estrimaxot és Viagrát is. Nem érdekel mit szólnak.

Tinus, hát, nekem 8 mm tuti nem volt. A 6,5 is csak azért lett annyi, mert a doki 5-öt mért, aztán kiakadtam, hogy hogy lehet, hiszen két napja 7-et mért a másik doki...na, így. Nagy jóindulattal :P

De tudom én. Ha maradni akart volna, marad :(

kretty írta...

Rita, én anno írtam a RIF-es bejegyzéseimben a viagráról es a HCG öblögetésről. Ami most még eszembe jutott az a slow progeszteron protokoll, ha szépen fokozatosan emeled a progit, jobban épül a Nyh, nálam a legutolsó így volt, meg is tapadt.

Heni44 írta...

Ritus en is Gyorbe mennek a Korosihez. Sokkal tobbfajta es szemelyreszabott vizsgalatokat ker. Azt gondolom, hogy Te kihivas leszel ott is, de en egesz biztos vagyok benne, hogy segitene es vegre megerkezne az a baba :-)

Lelkileg teljes mertekben keszen vagy, mar tenyleg az az utolso loket hianyzik. Nagyon sajnalom, hogy most nem sikerult :-(:-(:-(

Az embriok pedig gyonyoruek :-):-)

Rita írta...

:) Köszönöm Csajok!!!!

Névtelen írta...

Rita, nézettél már NK funkciót és arányt? Ha magas, megakadályozhatja a beágyazódást, hiába van rendben minden más. Juli

Rita írta...

Juli, ezeket még nem, de nekem volt már 3 terhességem. Igaz abból kettő méhen kívüli. Vajon így is érdekes lehet ez a vizsgálat?

Névtelen írta...

Ez van a papíromon:
Az emelkedett NK sejtarány és/vagy a fokozott NK funkció sikertelen IVF-t, ismétlődő vetéléseket és beágyazódási zavarokat okozhat.
Szóval szerintem érdemes, főleg ha van valamilyen egyéb autoimmun problémád (ez is az).
Juli

Rita írta...

Ó...remek :( És mit lehet tenni, ha pozitív lesz? Jaj, nem akarooom

Névtelen írta...

Van rá gyógyszer, Intralipid vagy Smoflipid, de úgy tűnik, csak Fülöp Vilmoson keresztül lehet hozzájutni, és a családinetes fórumok alapján ez elég idegőrlő vállalkozás :(

Névtelen írta...

Szia,

Ezek a lipidek Győrben is elfogadottak és én úgy tudom ott is lehet kapni.

Molnár Ilonka írta...

Nagyon bátor vagy, és büszkék vagyunk Rád, hogy nem adod fel, és ezt így végigcsináltad. Hajrá, hajrá, szeretünk Ritus, támogatunk!

Rita írta...

Annyira bizonytalan vagyok mindenben! Győrben, a további vizsgálatokban :(

:) Ilonka, sok puszi és ölelés!!!!

Névtelen írta...

Pesten a lipid nem elfogadott ha nagy változást akarsz és alapos kivizsgálást Győrbe lesz rá lehetőséged.
Emma

Rita írta...

Köszi Emma, neked is:) Győr a minden...de miért nem itt van Pesten?! :D