2014. május 11., vasárnap

Beszámoló - hús nélkül




Tavaly nyáron elmentünk nyaralni. Féltem, hogy miket fogok én enni ez alatt az egy hét alatt, tudom-e tartani a paleot, úgyhogy jól felpakoltunk kolbásszal, meg töpörtyűvel. Az eremény: + 6 kiló. Jó, persze pont akkor kezdtem az ösztrogén kúrát is, de már akkor megfogalmazódott bennem, hogy tuti a rengeteg zsír a hibás. Hiszen "A" vércsoportú vagyok, akiknek konkrétan nem lenne szabad húst enniük.
Persze nem változtattam semmin, csak sajnálkoztam a kilók miatt. Sőt, a télen kb. csak húst ettem, zöldséget alig. Gyümölcsből is csak banánt, ami amúgy szintén tilos "A" vércsoporttal.

Na, de eljött a tavasz, és én megint megkívántam a salátát :) és elhatároztam 2 hete, hogy akkor leállok a kolbiról, a töpörtyűről, a felvágottakról (hogy a májról leállok-e, azon még gondolkodom), és több salit, zöldséget eszem. A vacsorám általában valamilyen zöldség krémleves.

Két hét alatt visszaállt a súlyom (majdnem) az eredetire. Most 53,xxx körül mozgok, amit tök szuper, -3 kilót jelent. Igazából a fészen egy paleos bejegyzés gondolkodtatott el. Valaki egy maréknyi töpörtyűről kérdezte, hogy vajon mennyi kalória. A válasz elég döbbenetes volt, mert szinte az egész napi kalória adagomat lefedte. Én sosem számoltam a kalóriákat, bővel elég volt a szénhidráttal foglalkozni. Most, hogy paleozom, meg egyenesen élvezem, hogy semmit nem kell számolgatni. Viszont tavaly rendszeresen ettem több marék töpörtyűket reggelire, meg vacsira, nem beszélve a többi kajáról, amit megettem még aznap. Hiába paleoztam, valószínű több kalóriát ettem, mint kellett volna.

Ez persze nem azt jelenti, hogy most számolgatnék bármit is, csak annyit, hogy a zsíros húsokat inkább elkerülöm.




7 megjegyzés:

kretty írta...

Tesóm 2 évig nem evett húst. Azért állt vissza a vegyes táplálkozásra, mert olyan szintű allergiás és autoimmun folyamatok indultak meg nála, hogy kórházba került. Minden tünete egyvsapásra elmúlt, ahogy ismét vegyes táplálkozást követte. Szerintem nem jó a vega lét, nem hiába teremtette az Isten az embert mindenevőnek. Én is A vércsoportú vagyok, de soha nem mondanék le a húsról.

Rita írta...

Fogok enni. Csirkét meg pulykát. Csak ezekről a nagyon zsírosokról mondok le. De szetintem ez mindenkinél más. Majd kitapasztalom ;) Igyekszem nem lebetegedni!

kretty írta...

Ja, akkor jó! Tesóm nem evett semmi húst. Halat is ehetsz. ;)

Heniiii írta...

A zsíros dolgok kerülésére már én is gondoltam, pl. imádom a török mogyorót, a magvak egy része is tuti hizlal, pedig tudom, telítetlen zsír, ami a jó koleszterint szolgálja. Sovány husikat azért egyél, ha jól esik :)

Rita írta...

Igen, heti 1x halat (pisztrángot) eszem, meg a salikra tonhalat. Meg csirkét is. Bár most épp nem is kívánom :/

Rita írta...

Bárcsak a csokit ne kívánnám...egyszerűen nem tudok leszokni róla :P

Csigusz írta...

Bravo, akkor ez az elmelet bejovosnek latszik. Varjuk a tovabbi beszamolokat :)