2015. június 16., kedd

50 ml


 
(Figyelem...TMI)
 
Érthető módon eléggé foglalkoztat ez a téma mostanság. Tegnap olvasgattam a Babát tervezők otthona blogot, és 50 ml-t olvastam egy átlagos menstruáció mennyiségére. Persze kitaláltam, hogy kimérem én, hogy mennyi az annyi, és megnézem, hogy egy betét mennyit tud befogadni belőle. Vagyis inkább az érdekelt, hogy amit én elhasználok betéteket ez alatt a 3-4 nap alatt, a látvány alapján kb. mennyi vért (inkább áthúzom, ne díszelegjen itt ez a szó) jelent.
 
A legegyszerűbb lenne egyébként ezt az eszközt használnom, és akkor aztán ml-re pontosan tudnám a mennyiséget:
Használ ilyet valaki?
Nos, kimértem az 50 ml gránátalma levet (véletlenül olyat vettem, ami 99%-os, és van benne cukor, szóval nem sajnáltam. így legalább autentikus lett a végeredmény :D) és apránként ráöntöttem a betétre. Persze pontosabb lett volna a kísérlet, ha nem egy, hanem 3-4 betét is elhasználok, na, de ennyire nem pazarolok.
Végeredményként azt tutira látom, hogy nekem anno nem 50 ml, hanem inkább 150-200 ml  lehetett a vér mennyisége, ami talán szintén nem normális. 50 ml-el egyébként pont megtelik egy betét, de úgy, hogy egy csepp sem fér már el benne. Szóval, ha valaki 2 napig erősen menstruál, az tuti, hogy minimum a fenn említett nagyobb számokat produkálja.
 
Na, de visszatérek az én mennyiségemhez. Azt hiszem, hogy én ezt az 50 ml-t nem érem el, vagy csak nagyon nagy jóindulattal, esetleg ha beleszámolom azt a mennyiséget is, ami mondjuk nem a betéten landol, hanem pisiléskor a wc-ben. Inkább a 30 ml lehet a reális, szóval elég kevéske.
 
Viszont olvastam más adatokat is. pl. a 80-100ml-t, illetve ezt is, ami nekem most nagyon tetszik: "A vérvesztés átlagosan 30-50 ml. Ha 80 ml feletti a vérvesztés, akkor kórosnak tekintjük." Ha-ha, akkor viszont most vagyok jó, és eddig voltam kóros?!
 
A lényeg, hogy kicsit talán megnyugodtam, és talán picit javul még az eredményem az idő előrehaladtával. 
 
 

7 megjegyzés:

Heniiii írta...

no én nem mértem le így ilyen precízen mint Te :) de az biztos, hogy elég kevéske volt januárban is, tavaly pedig volt olyan hónap, hogy szinte semmi (mikor még a méhgyulladás is tarkította az életem). januárban is napi 1 betét elég lett volna, de a higiénia miatt cseréltem min 1x. és mindez tartott max 2-3 napig. fénykoromban (mikor még volt spontán peteérésem) összehasonlíthatatlanul sokkal-sokkal több volt egy mensi alatt! szóval e saját tapasztalatom miatt is én csak bátorítani tudlak! :)

Rita írta...

:) köszi Heni.

Csigusz írta...

:) Na Te sem vagy semmi!!!! LOL

De jo tudni! Na nekem van ilyen tolcserem, de sose tudtam rendesen feltenni, en nem tudom milyen hosszu a huvelyem, sose mondta a doki, hogy tul rovid vagy ilyesmi, de ez a cucc ha bent volt zavart, ereztem meg eleve eros anyag es tudom hogy rohadt eros a huvely fala, meg izom stb, de a gondolattol rosszul voltam, hogy ott feszit ez az ize belul. Persze kornyezetvedelem szempontjabol ez az asz. Lehet, hogy kitartobb vagyok akkor sikerul jol felhelyezni de oszinten szolva egyaltalan nem ereztem higienikusnak, hogy magamban turkalok, minden csupa ver kozben :D. En a tampont is ezert csak a legvegso esetben hasznalom. Na most ha gondolod megkeresem es elkuldom. Kifozod, garantalom, hogy csiramentes lesz :D

Rita írta...

:D Csigusz. Amúgy is egy család, nem? ;)
Kipróbálom szívesen. De persze nem olyan sűrgős, úgyis jöttök valamikor. Mondjuk találtam e-bay-en 600 forintért, szóval nem egy nagy összeg...bár lehet, hogy az olyan is.
(A csupa vér szitu meg nálam annyira úgysem játszik :p és tampont én is csak a legvégső esetben használok)

Csigusz írta...

Csaladban marad. Az enyem a Diva cup. Kis szutyot is adtak hozza. Na most utananezek csak nem dobtam ki.

Névtelen írta...

Kedves Rita,
véletlenül kerültem a blogodra, meghatott, felkavart...Szívből kívánom, hogy minél előbb sikerüljön a babás álmod.
8 éve az unokatestvéremnek kijelentették az orvosok nagy csapata, hogy soha de soha nem lehet gyereke, biológialag képtelenség. Feladták, kiborult, telt az idő belenyugodott.Túllépett a tényen. Aztán 3 éve vacakul érezte magát, kivizsgálások stb. Az orvos azt kérdezte egy idő után, hogy nem létezik-e hogy terhes. Ááá az kizárt felelte, hisz a tudomány megmondta 8 éve, hogy nem lehet.
No az élet vagy sors vagy a Jó Isten fene se tudja máshogy döntött. Tényleg terhes lett és azóta van egy jófej kis fia. A nőgyógyija mai napig nem érti, hogy hogyan hisz benne van a tankönyvben, kutatások bizonyították hogy nem lehet. Aztán mégis.

Rita írta...

:) köszönöm kedves Névtelen!