2015. május 27., szerda

Érzékeny egy szerkezet



Mármint az én testem. Vagy egész egyszerűen, csak nem tudom eltalálni, hogy mi az a pont, amikor jól működöm. 5-én elkezdtem az official 115-öt, ami egy 1,5 órás edzés. Többnyire saját súlyos, 1-2 gyakorlat van, amikor kell súly. Állóképességet fejleszt, így vannak benne pulzus felpörgető feladatok is. Heti 2x járok ide, 1-2x pedig Hot Ironra, ami viszont kifejezetten súlyzós edzés. Mind a kettőt nagyon szeretem, viszont úgy tűnik, hogy valami mégis hibádzik.
 
A ciklusom 21. napján járok, de pé még sehol. A futás nem jó, az tudom, nekem izmot kell fejlesztenem, amit ezeken az edzéseken fejlesztek is. Viszont a pörgősebb részek lehet, nem kellenének?!
 
Na, de most komolyan. Ennyire érzékenyen reagálnék?
 
 

12 megjegyzés:

andi565 írta...

Nem lehet, hogy túl kemények ezek az edzések? Tudod, túlzásba sem szabad esni, mert az ellenkezőjét éred el. Én arra is odafigyelek, hogy peteérés után jóval lazábbra vegyem a figurát és akkor már hasizmozni sem nagyon szoktam. Mindig abban bízom, hogy spontán terhes leszek, emiatt csinálom így, hozzáteszem, eddig eredménytelenül, viszont a ciklusom rendben van. Egyébként amikor spontán terhes lettem Balázzsal, heti háromszor nyomtam a tornát( hasizmot is), de szerintem messze nem olyan keményet, mint te( Bíró Ica, Cindy Crawford). Én inkább heti három 1 órás, kevésbé megterhelő edzésre szavaznék.

Rita írta...

Ja, ja...én is nagyon gondolkodom ezen. Az egyik 115-öt ki kellene váltani másra. De miért van úgy, hogy más meg agyon edzi magát, aztán mégis jól mködik??? :( Ez szemétség. (nemhogy örülnék, hogy jobb a könnyebb)

Pinkman írta...

És vannak, akik semmit sem edzenek és dietaznak megis mindenük tökéletesen működik. Na szerintem ez a szemét dolog :))
Rita, nem tudom, hogy kinél, hogy van mert szerintem tök egyedi dolog, pláne nálunk IR-eseknel, de azért leirom. Ugye nekem is izmot kellett novelnem, ami sikerült is jól, mert teljesen rendbe hozta a 0' és 120' perces cukrom, inzulinom, de a 60' perces semmit sem változott tőle. (erről még nem irtam) Kérdeztem a dokit, hogy mégis miért nem, mikor már annyit edzek, hogy súlyok alatt fogok egyszer meghalni, azt mondta erre, hogy lassitsak le, a heti darab számot is csokketsem vissza 3-ra, plusz most hagyjam egy darabig a súlyokat, terjek vissza kardiora, mert hogy ezt így kombinálni kell, ha van már elég izon. Persze meg nem tudom, hogy ez bejon - e, aggódom is picit, mert nekem is eddig a sulyzozas segített eddig a legtöbbet, a futás nem. Most pedig ismét futok, persze nagyon fontos , hogy a megfelelő pulzustartomanyban csináljuk, na, kíváncsi vagyok, milyen eredménye lesz.

Rita írta...

Uh, hát ez nem valami bíztató :D Én ebbe már belefáradtam. A cukrom, inzulinom most nem is izgat, remélem a doki sem fogja forszírozni, ha megyek hozzá júliusban. Fene se akar ezen görcsölni megint. Csak legyenek ciklusaim, azt jónapot....csak legyenek. (meg is keresem a legutóbbi szuper eredményeim dátumát, aztán megpróbálom kitalálni, ahogy akkor épp mit sportoltam)

Izmom még egyébként nincs elég, azt fejleszteni kell. Lehet visszatérek a speedfitnesshez. De kíváncsi vagyok, hogy javulnak-e az értékeid így Pinkman. Majd írj blogba erről :)

andi565 írta...

Hát ja, szemétség, hogy az agyon hízott, soha nem sportolók már attól is terhesek lesznek, ha rájuk néznek, illetve ott a másik véglet is, de tudjátok mi nem ebbe a kategóriába tartozunk :( Én úgy tudom, a futás és a szökdécselő gyakorlatok sem tesznek jót a termékenységnek...Rita, nem lehet, hogy a PM hormonjaid most nem jók és emiatt nincs peteérésed? Nekem nemrég dózist emelt az endokrinológusom, mert szerinte a PM alulműködés rövidítette le a ciklusomat.( petetérésem eddig minden hónapban volt)

Rita írta...

Pm hormonokat ellenőriztetek majd, mielőtt megyek a dokihoz. A műtétem előtt néztek tsh-t, ami olyan alacsony volt, hogy így néztek t3-at, t4-et is. És igaz, hogy előző este bevettem a gyógyszert, szóval picit csal az eredmény, de tény, hogy magas volt mind a kettő eredmény. Szóval lehet, hogy inkább csökkenteni kell majd az adagokon.
Egyszerűen nem jövök rá, hogy nekem mitől lesz 30 napos ciklusom. Van, hogy 2-3 hónapig is így jön meg, aztán egyszer csak lesz egy 40-50 napos, pedig nagy változásokat nem csinálok.

Pinkman írta...

Mondjuk azért azt nem állítanám, hogy a futás nem tesz jót a termékenységnek. Szerintem ezt mindenkinel egyedileg kell vizsgálni és kialakitani a megfelelő edzestervet. Van az az IR probléma, amikor a kardio segít vagy be kell iktatni azt is. (Mondjuk én ilyenkor, amikor a futásról beszélek, akkor a pulzuskontrollos futasra gondolok, nem arra amikor 40 percen át 220-at ver a szívünk, és majd megfulladunk a végén) ráadásul nekem pont a futás indította be anno a peteeresemet (pedig akkor még nem is pulzuskontrollal csináltam ) . Előtte nem volt, egyáltalán, diéta és metformin mellett sem, ahogy elkezdtem futni, utána lett, nagyon is rendszeresen, 3* meg is fogant. Az IR eredmenyemnek viszont kevés lett, kellett már az izom, de a peteeresemnek mondjuk pont jót tett, az tuti. De hát sajnos, igen, más okai is lehetnek egy rossz ciklusnak :(

Névtelen írta...

Háát, nekem is tele a hócipőm... Amióta rendesen tartom a paleot, hosszabbak lettek a ciklusaim. Van pé-m, de múltkor pl. 41 napos ciklusom volt. Előtte 28-31 napos volt sokáig. És a sport ugyan nem sok, de ennyire futja időben: napi fél óra szobabicaj. Amíg ez nem volt, látszólag jobban működtem. Aztán ki tudja, hormonokat nem nézettem. (Kivéve a hülye tsh-t, ami olyan alacsony lett, mint még sose (0,6, ha jól emlékszem, pedig 1-1,5 között szokott lenni. lehet, hogy van, akinek nem jó a paleo? Te tartod?
Zs.

Rita írta...

Persze, simán lehet, hogy neked nem elég az a ch menniység. Ha rendszeresen mozgom, nekem sem elég.

Háááát, hogy most tartom-e? Őőőőő, épp most készülök elkezdeni egy egy hónapos kihívást, amit én állítok :D No (rendes)édesség és tartani a paleot. Mostanában ugyanis egyáltalán nem megy. Imádok G-vel jókat enni, szeretem a fagyit, a csokit, és elegem van minden megszorításból.
De van böjtje az elmúlt fél év össze-vissza evésének. Híztam 4 kilót és utálom!

andi565 írta...

Elképzelhető,h már elavultak a futással kapcsolatos feltételezéseim, mindenesetre Kriston A sem javasolja az ugrálós és szökdécselős feladatokat,mert állítólag nem tesznek jót a női nemi szerveknek. Gondolom itt is, mint mindenben a mértékletesség a lényeg :)
A megszorításokból nekem is elegem lenne, nem lennék képes lemondani a kedvenc ételeimről hosszú távon.

Névtelen írta...

Nálam a ciklushossz szoros összefüggésben áll(t) a magas inzulinnal/cukorral, és az, hogy nem cukroztam a napi néhány bögre teát + áttértem a rozskenyérre és a többször-keveset típusú étkezésre, visszahozta a normál tartományba. Emellett beiktattam heti 3*1 óra tornát, nem túl megerőltetőt. Úgy vagyok vele, hogy mindent lehet enni, inkább az arányokra figyelek. Sokkal kevesebb tészta, több zöldköret. Vacsorára készítek gyümölcssalátát, joghurttal vagy korpás keksszel. Szerencsére a csokiból, sütiből egyébként sem fogyasztottam sokat, inkább a kenyérfüggést nehéz leépíteni:)
Még egy kérdés: méred rendszeresen a reggeli hőmérsékletet? Amikor 40-50 napos ciklusokkal bajlódtam, a 14. nap körül leesett a hő, utána felment, egy héttel később megint le, majd megint fel... mintha a szervezet próbálkozna a peteérleléssel, csak valamiért nem sikerül. Készítesz hőgörbét az egyes ciklusokról? Ha igen, mit mutat? Ha nem, akkor szerintem érdemes elkezdeni, és azon a ponton, ahol eltér a normálistól, kutakodni tovább.

Rita írta...

Én sajnos ennyire egyértelmen nem tudom, hogy mitől van és mitől nincs normál ciklusom. Direktbe cukrot eleve nem eszem. Cukros édességet meg ettem mostanában eleget (sajnos), mégis 30 napos ciklusokat produkáltam. Nálam azt hiszem a mozgás a kulcs, de nem mindegy, hogy milyen.
Mérem rendszeresen, igen. Hőgörbéim vannak szép számmal és vannak furcsaságok is. Pl, amikor nem megy fel, de a vvétel mutatja, hogy a progim szép magas. Próbálkozások nekem is látszódnak a hosszabb ciklusoknál.