2014. november 15., szombat

Itt vagyok....


jól vagyok :) Csak hát zajlik az élet, és egy szemernyi szabadidőm sincs. A jól kitalált Hello/goodbye-os bejegyzésem is jól elmaradt.

Voltam dokinál, ha lett volna egy éven belüli rákszűrésem,  akkor jövő héten már műtene is. Így sajnos tolódik egy hónapot. Elvileg pont karácsony előtt lesz a tükrözés. Remélem a Jézuksa jó ajándékot hoz :)

Ma voltam egy konzultáción (itt: http://taplalkozasbeallitas.hu/), úgyhogy mától újra igyekszem rendes paleos lenni, 1-2 plusz kiegészítéssel. Holnap nagy csontleves főzésbe kezdek, ez is bejön most az étrendembe + puhatestűek, halak. Amit minimálisra csökkentek, az a gyümölcsök, csak a spenótos-narancsos zöld lötyitbe tartom meg. Savanyú káposzta, saláták, csírák, avokádó, tojás, saját készítésű májkrém, ezeket eszem. Amit teljesen ki szeretnék zárni (legalábbis pár hétre), azok az édesítőszerek....ma még kibírtam (hi-hi). 
Étkezési (jó minőségű) zselatinból is fogok kajákat csinálni, főként szerintem desszerteket. Mondjuk ezt édesítés nélkül nem tudom hogyan fogom kivitelezni :D

Hát ennyi rólam. Meg szeretnék gyógyulni végre, nem akarok gyógyszereket szedni. De ehhez azért k@va nagy önuralom kell....meglátjuk, hogy lesz-e, itt a nagy ünnepi fergetegben.



11 megjegyzés:

FElla írta...

Ha valakinek, akkor Neked van akkora akaraterőd és önfegyelmed hogy működjön egy ilyen diéta. Én már eddig is iszonyúan felnéztem rád hogy mennyire kontrollált bírsz lenni.
Egyébként mi pontosan az összefüggés? Miért kell még a gyümölcsöket is elhagyni?

kretty írta...

Akkor ez azt jelenti, hogy csak saját készítésű cuccot ehetsz? Mert vagy ilyet, hogy kókuszvirág cukor stb ehetsz?

Csigusz írta...

Nagyon drukkolok, hogy jol menjen a GAPS! :) Komoly onuralom kell hozza, az tuti.

Rita írta...

Fella, a gyümölcsökben sok a gyümökcscukor, így a paleo sem nagyon engedi.

Kretty, igen. Most megint sütök főzök egész hétvégén...na, ezt azért annyira nem szeretem. A kókuazvirág cukor állítólag olyan mint a sima (meg aztán a kókusz termesztése is véges asszondják). A xilit, eritrit meg cukor alkohol, az meg azért nem jó az autoimmmun betegeknek.

Ma csináltam csont és mindenféle (izület, bőr, belsőség) levest. Tök fini lett, remélem jó kis kocsonya lesz belőle :)

Pinkman írta...

Olyan ügyes vagy, Rita ezzel a diétával. Nem is tudtam, hogy a xlilt és eritritol sem fér össze nagyon a paleoval..Akkor igazából a saját készítésű édesség is teljesen ki van lőve?

kretty írta...

Én az összes paleo cuccot, amit veszek, kókuszvirág cukorral van édesítve.

Heniiii írta...

Én is azon gondolkodtam a napokban, egyátalán mennyire jó az, ha cukor-alkohollal édesítek, mint pl eritrittel, ami ugyan 0 Ch, de okozhat másban bajt? Tegnap olvasgattam ezt a blogot a cukrokról: http://www.airmid.hu/blog/entry/taplalkozas/cukrom-cukrom-mondd-meg-nekem-1.html

Neked mit javasoltak Rita, milyen cukor a legkevésbé rossz?

A kitartásodban biztos vagyok én is :)

U2 írta...

Neked tuti menni fog :-) Erre a cukorkérdésre én is kiváncsi vagyok, akárcsak Heniiii! Én is eritritet és steviát használok, de a férjem meg van róla győződve, hogy egészségtelen az is......

Rita írta...

A paleo engedi a xilitet, eritritet, talán még a kókuszvirág cukrot is. (bár csak módjával) Én most a hashimotóm miatt nem ehetek semmit, még stéviát és mézet sem :( Úgyhogy tulajdonképpen nem javasoltak semmi alternatívát...de sütőtököt pl. ehetek, ha nagyon kívánnám az édeset.

Ezt a cukros blogot elolvasom majd Heni :)

kretty írta...

Ez azért gáz, mert pl az ir miatt sütőtök és méz nem javasolt. Illetve a túl kevés ch sem. A paleo hosszú távú káros hatásairól olvastál? A hiánybetegségekről, amit okoz?

Rita írta...

Hát, 3 évig komolyan (nem csak mondtam, csináltam is) IR diétáztam. Semmi hatással. Azaz de! Sokkal rosszabb eredményekkel zártam. Ezután fordultam a paleo felé, ami után szinte rögtön elkezdtem menstruálni. Nem mondom, h az IR diéta szar, csak egyértelmű, h nekem az nem jött be.
Most épp azt kísérletezem ki, h mennyi ch kell ahhoz, h jól érezzem magam. De glutén és laktóz érzékenyen nem egyszerű. Mézet egyébként nem eszem ;)